Ετήσια Έκθεση Εσωτερικής Αξιολόγησης 2022-23
Έτησια Έκθεση Εσωτερικής Αξιολόγησης του Εκπαιδευτικού
Έργου της Σχολικής Μονάδας (έτος αναφοράς: 2022-2023)
Σχολική Μονάδα: ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΑΝΔΑΛΟΥ - 9380219
Σχολικό Έτος: 2022 - 2023
Ημερομηνία Εξαγωγής: 19/06/2023
Α. ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ
Καταγράφονται συνοπτικά τα χαρακτηριστικά και οι ιδιαιτερότητες της σχολικής μονάδας, που κρίνονται
σημαντικά για την αποτύπωση της εικόνας του σχολείου
Το Δημοτικό σχολείο Μανδάλου Ν. Πέλλας
βρίσκεται σε παραμεθόρια-προβληματική περιοχή στα βόρεια σύνορα της χώρας μας και λειτουργεί ως
τετραθέσιο-ολοήμερο. Είναι ένα σχολείο που κάθε χρόνο υλοποιεί καινοτόμες δράσεις. Έχει πραγματοποιήσει
πρόγραμμα Erasmus και συμμετέχει εδώ και αρκετά χρόνια σε προγράμματα e-twinning, όπου και έχει βραβευτεί.
Αποτελείται από τέσσερα τμήματα , ένα τμήμα ολοημέρου και ένα τμήμα Π.Ζ. Οι εκπαιδευτικοί που εργάζονται
στο σχολείο μας είναι: 6 ΠΕ 70, 2 ΠΕ 11,1 ΠΕ 06 , 1ΠΕ 79.01,1 ΠΕ 07, 1 ΠΕ 86 και 1 ΠΕΟ8 . Οι περισσότερες
αίθουσες διδασκαλίας είναι εξοπλισμένες με παλαιού τύπου σταθερούς Η/Υ (η αίθουσα Ε΄-ΣΤ΄ και η αίθουσα
Βιβλιοθήκης έχουν προτζέκτορα) . Το σχολικό έτος 2022-2023 στη σχολική μας μονάδα εργάζονταν 13
εκπαιδευτικοί (μαζί με τις ειδικότητες). Κατά τη σχολική χρονιά 2022-2023 φοίτησαν στη σχολική μας μονάδα
39μαθητές.
Β. ΣΥΝΟΛΙΚΗ ΑΠΟΤΙΜΗΣΗ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ
Παιδαγωγική και μαθησιακή λειτουργία
Θετικά σημεία
Συμμετοχή και μεγάλη προσπάθεια καταβλήθηκε από όλους τους εκπαιδευτικούς της σχολικής μας μονάδας να
ανταποκριθούν στις δύσκολες καταστάσεις που δημιουργήθηκαν εξαιτίας των εποχιακών ιώσεων.
Υπήρξε πολύ καλή συνεργασία εκπαιδευτικών-μαθητών και γονέων καθώς και ψυχολογική στήριξη των μαθητών
που ήρθαν από άλλες χώρες με αποτέλεσμα να ενταχθούν ομαλά στη σχολική μονάδα και να μάθουν γρήγορα
την ελληνική γλώσσα.
Σημεία προς βελτίωση
Ανάγκη περιορισμού της έκτασης της ύλης λόγω συνδιδασκαλίας των τάξεων,
ιδιαίτερα όταν οι μικρές τάξεις ακολουθούν τον κύκλο των μεγάλων τάξεων.
Στελέχωση της σχολικής μονάδας με εκπαιδευτικό παράλληλης στήριξης καθώς
και ενισχυτικής διδασκαλίας, εξαιτίας της ύπαρξης μαθητών με γνωμάτευση
από το Κ.Ε. Δ.Α.Σ.Υ.
Εκσυγχρονισμός της υλικοτεχνικής υποδομής όλου του σχολείου.
Διοικητική λειτουργία
Θετικά σημεία
Άμεση επαφή, ανταπόκριση και αμφίδρομη επικοινωνία
Συνεχής προσπάθεια των εκπαιδευτικών να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις του ρόλου τους και στα καθήκοντά
τους παρά τα εμπόδια που αντιμετωπίσαμε την τρέχουσα σχολική χρονιά με τις εποχικές ιώσεις.
Σημεία προς βελτίωση
Προσπάθεια επίλυσης των προβλημάτων στην κτηριακή υποδομή.
Δημιουργία ενός δικτύου σχολείων όπου θα συνεργαζόμαστε και θα υλοποιούμε περισσότερες δράσεις με
αμφίδρομη επικοινωνία.
Η έγκαιρη και πλήρης κάλυψη των κενών σε εκπαιδευτικό προσωπικό, ώστε να μην υπολειτουργεί η σχολική
μονάδα.
Επαγγελματική ανάπτυξη εκπαιδευτικών
Θετικά σημεία
Οι περισσότεροι εκπαιδευτικοί του σχολείου μας απέκτησαν ψηφιακές δεξιότητες και έμαθαν νέους τρόπους
διαδικτυακής διδασκαλίας .
Έγιναν διδακτικές παρεμβάσεις και προγράμματα για την ευαισθητοποίηση σε περιβαλλοντικά θέματα καθώς
και για την καλλιέργεια πνεύματος και συνεργασίας μεταξύ των μαθητών..
Σημεία προς βελτίωση
Προσπάθεια ένταξης σε Ευρωπαϊκά προγράμματα
Υλοποίηση περισσότερων επιμορφωτικών προγραμμάτων
Συμμετοχή του σχολείου μας σε διαγωνισμούς.
Γ. ΑΠΟΤΙΜΗΣΗ ΤΩΝ ΔΡΑΣΕΩΝ ΒΕΛΤΙΩΣΗΣ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ
Λειτουργία
Παιδαγωγική και μαθησιακή λειτουργία
Αριθμός Δράσεων που υλοποιήθηκαν
0
Άξονες στους οποίους υλοποιήθηκαν Δράσεις
-
Λειτουργία
Διοικητική λειτουργία
Αριθμός Δράσεων που υλοποιήθηκαν
1
Άξονες στους οποίους υλοποιήθηκαν Δράσεις )
Σχολείο και κοινότητα
Λειτουργία
Επαγγελματική ανάπτυξη εκπαιδευτικών
Αριθμός Δράσεων που υλοποιήθηκαν
0
Άξονες στους οποίους υλοποιήθηκαν Δράσεις
-
Παρατηρήσεις / Σχόλια
Σημαντικότερα αποτελέσματα των Δράσεων
Η δράση της σχολικής μας μονάδας «Η διαμόρφωση του χώρου της σχολικής βιβλιοθήκης» υλοποιήθηκε σε
μέγιστο βαθμό με επιτυχία.
Εκπαιδευτικοί-γονείς-μαθητές και τοπικοί φορείς συνεργάστηκαν και δούλεψαν με ενθουσιασμό και ζήλο για την
επιτυχία του προγράμματος. Βλέποντας τη σχολική μας βιβλιοθήκη να ομορφαίνει βήμα-βήμα ένοιωσαν
ικανοποίηση που συμμετείχαν στις εργασίες και κατανόησαν ότι η ομαδική εργασία επιφέρει τα καλύτερα
αποτελέσματα.
Τοποθετήθηκε προτζέκτορας και οθόνη
Οι τοίχοι της βιβλιοθήκης βάφτηκαν και σχεδιάστηκαν στα χρώματα και στα
σχέδια που επιθυμούσαν οι μαθητές μας.
Τοποθετήθηκε καναπές-χαλί και μαξιλάρια για φιλαναγνωσία
Έγιναν παρουσιάσεις βιβλίων με το πρόγραμμα
«Βιβλία σε ρόδες »
Αρχειοθέτηση βιβλίων
Μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες πήραν πρωτοβουλίες και εκφράστηκαν μέσα
από καλλιτεχνικές δημιουργίες.
Η βιβλιοθήκη του σχολείου μας διαθέτει πλέον πλήρη εξοπλισμό για προβολές, αναγνωστήριο και σύνδεση με το
διαδίκτυο.
Η διαμόρφωση και η διακόσμηση της αίθουσας δημιούργησε μια οικεία και ζεστή ατμόσφαιρα προκαλώντας το
ενδιαφέρον των μαθητών να επισκέπτονται τη βιβλιοθήκη τους και φιλοδοξώντας για την ανάπτυξη και άλλων
παράλληλων δράσεων στο χώρο.
Δυσκολίες που παρουσιάστηκαν
Κατά τη διάρκεια της δράσης παρουσιάστηκαν αρκετές δυσκολίες, οι οποίες καθυστέρησαν σε μικρό βαθμό την
όλη διαδικασία.
Οι καιρικές συνθήκες ήταν ένας παράγοντας (πολλές βροχές λόγω γεωγραφικής
θέσης) που συντέλεσε στην καθυστέρηση των εργασιών.
Λόγω εποχικής γρίπης απουσίαζαν εκπαιδευτικοί
Ανάδειξη Πρακτικών και προτάσεις για αξιοποίησή τους από άλλα σχολεία (προαιρετικά).
Προτάσεις για αναγκαίες επιμορφώσεις
Θέμα 1
Άξονας
Διδασκαλία, μάθηση και αξιολόγηση
Ειδικότερο Θέμα
• Για τη συνέχιση των δράσεων που εντάσσονται στη διοικητική λειτουργία του
σχολείου καλό θα ήταν να υλοποιηθούν επιμορφώσεις πάνω σ’ αυτόν τον άξονα. Οι
εκπαιδευτικοί αντιμετωπίζουν δυσκολίες στη διαχείριση της υλικοτεχνικής
υποδομής και την εύρεση οικονομικών πόρων για την εύρυθμη λειτουργία της
σχολικής μονάδας. • Συγχρόνως θα μπορούσε να γίνει μια επιμόρφωση για μια
σύγχρονη ψηφιακή αρχειοθέτηση των βιβλίων.
Σημαντικότερα αποτελέσματα των Δράσεων
Σημαντικότερα θέματα που χρήζουν μελλοντικής μελέτης και προτάσεις για Σχέδια Δράσης
Παρατηρήσεις / Σχόλια