Ο κ Κ.Ο.Κ συναντά την κ.Στρατούλα και τον κ. Ποδηλατάκη
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
"Ο κ Κ.Ο.Κ συναντά την κ. Στρατούλα και τον κ Ποδηλατάκη"
Το Πρόγραμμα υλοποιήθηκε τη σχολική χρονιά 2012-13 από την Α΄- Β΄Τάξη του Δημοτικού Σχολείου Μανδάλου.
Υπεύθυνες προγράμματος:
Κουλίτσα Δέσποινα Α΄Τάξη-Φουντουκίδου Ελένη Β΄Τάξη
ΓΕΝΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ:
Να μάθουν να κυκλοφορούν με ασφάλεια ως πεζοί αλλά και ως ποδηλάτες.
Το project λοιπόν χωρίστηκε σε 2 μέρη:
1)Μαθαίνω να κυκλοφορώ σωστά ως πεζός
2)Μαθαίνω να κυκλοφορώ σωστά ως ποδηλάτης.
ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ
1.Εισαγωγή-Σχηματισμός Ομάδων
Χωριστήκαμε σε μεικτές ομάδες, δώσαμε σε καθεμιά ένα όνομα
και κουβεντιάσαμε μεταξύ μας ,έτσι ,για να γνωριστούμε καλύτερα?
2.Προβληματισμός
Ανάγνωση και Δραματοποίηση παραμυθιού
«Ο Πρασίδας και η Ροδούλα μαθαίνουν να κυκλοφορούν»
3.Προγραμματισμός και σύνδεση με τα μαθήματα
4.Έρευνα πεδίου-Υλοποίηση δραστηριοτήτων
1)Μέσα Μεταφοράς
Τα παιδιά βρήκαν ,έβαψαν ,έκοψαν και κόλλησαν τα μέσα μεταφορας.
2)Βόλτα με τα πόδια στο Μάνδαλο.
3)Γυρνώντας στο σχολείο αποφασίσαμε να γράψουμε ένα γράμμα στο Δήμαρχο.
4)Μάθαμε τα σήματα.
Τα παιδιά χρωμάτισαν και έκοψαν διάφορα σήματα.Αφου μιλήσαμε για το τι σημασία έχει το σχήμα και το χρώμα τους μάθαμε μερικά βασικά και γράψαμε από την πίσω πλευρά τους τι μας δείχνουν.Μετά τα κρεμάσαμε από το ταβάνι να τα βλέπουν και τ? αλλα παιδιά και να τα μάθουν.
5)Κατασκευή μιας μακέτας «Η δική μας πόλη»
Χρησιμοποιώντας κουτιά και μπουκάλια φτιάξαμε μια ολόκληρη πόλη με πολυκατοικίες, δημόσιες υπηρεσίες, σχολείο, παιδική χαρά και καταστήματα , Parking , λιμάνι, μικρούς και μεγάλους δρόμους, αυτοκίνητα και φυσικά της βάλαμε και σήματα.
6) «Η Ποδηλάτισσα»
Στα πλαίσια του μαθήματος της Γλώσσας και της διασκέδασης μας μάθαμε ένα μελοποιημένο ποίημα.Αφού κουβεντιάσαμε για τον ποιητή (Οδυσσέας Ελύτης)διαβάσαμε το ποίημα ως ένα σημείο ως εκεί που χάνεται η ποδηλάτισσα μετα το εξηγήσαμε όσο μπορούσαμε και προσπαθήσαμε να φανταστούμε την συνέχεια την οποία ζωγραφίσαμε και γράψαμε.Τέλος μάθαμε και να το τραγουδάμε !Με την ευκαιρία κάναμε και μερικές ασκήσεις γραμματικής.
7)Γνωριμία με τον κύριο Κ.Ο.Κ
Μέσα από το παραμύθι «Καλώς τον Κύριο Κ.Ο.Κ» και την επίσκεψη του τροχονόμου στο σχολείο μας τα παιδια έμαθαν τι είναι ο Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας και ποια είναι η χρησιμότητα του.
8)Ποδήλατο-καλός ποδηλάτης
α) μάθαμε τα μέρη του ποδηλάτου μας και τον απαραίτητο εξοπλισμό του ποδηλάτη.
9)Βόλτα με τα ποδήλατα μας στο Μάνδαλο.
Τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να κάνουν όλα μαζί βόλτα με τα ποδήλατα τους και να διασκεδάσουν.
10)Στο πάρκο κυκλοφοριακής αγωγής στα Γιαννιτσά.
Στο πάρκο κυκλοφοριακής αγωγής μας δόθηκε η ευκαιρία να δούμε τους δρόμους μιας πόλης με τα σήματα τους σε μικρογραφία. Επεξεργαστήκαμε τα σήματα που δεν γνωρίζαμε και αναγνωρίσαμε εύκολα όσα ξέραμε. Μάθαμε το σωστό τρόπο να διασχίζουμε τους δρόμους από τις διαβάσεις χρησιμοποιώντας τις αισθήσεις μας (όραση και ακοή).
Η βόλτα που κάναμε με τα ποδήλατα αργότερα εκτός από διασκεδαστική ήταν και διαφορετική απ? ότι έχουμε συνηθίσει γιατί έπρεπε να τηρούμε τους κανόνες ,να ακολουθούμε τα σήματα και να σεβόμαστε τους πεζούς.
11)Παραμύθι ?μύθοι ?μύθοι το κουκί και το ρεβίθι.
Και να που ήρθε η ώρα να κλείσει αυτό το Project χαρούμενα και δημιουργικά.Η ιδέα να φτιάξουμε όλοι μαζί ένα παραμύθι μας άρεσε. Διαφωνήσαμε , συμφωνήσαμε, γελάσαμε αλλά στο τέλος τα καταφέραμε,γράψαμε το παραμύθι μας και το εικονογραφήσαμε!