Ασφαλής πλοήγηση στο διαδίκτυο

ΑΓΩΓΗ ΥΓΕΙΑΣ

«ΑΣΦΑΛΗΣ ΠΛΟΗΓΗΣΗ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ»

Επιμέλεια ? παρουσίαση

Γ΄ Τάξη: Τσακίρη Σεβαστή

Δ΄ Τάξη: Τσάπα Σοφία

Δημοτικό Σχολειό Μανδάλου

Σχ. έτος 2014-2015

 

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ

« ΑΣΦΑΛΗΣ ΠΛΟΗΓΗΣΗ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ»

 

Εισαγωγή

                        

Τα τελευταία χρόνια οι τεχνολογίες της πληροφορίας και επικοινωνίας έχουν αναπτυχθεί εντυπωσιακά. Ο ηλεκτρονικός υπολογιστής σε συνδυασμό με το διαδίκτυο είναι ένα πολύ σημαντικό εργαλείο για την επικοινωνία, την πληροφόρηση, τη διασκέδαση. Από μικρή ηλικία τα παιδιά έχουν πρόσβαση σ? αυτό και το θεωρούν ως μια αγαπημένη τους απασχόληση. Πόσο ασφαλές είναι όμως το διαδίκτυο για τα παιδιά;

Η προστασία των ανήλικων χρηστών είναι υποχρέωση γονιών και εκπαιδευτικών και δεν επιτυγχάνεται με τον αποκλεισμό αλλά με την ενημέρωση και τη σωστή καθοδήγηση.

Με το πρόγραμμα αυτό γίνεται μια προσπάθεια να ευαισθητοποιηθούν οι μαθητές βιωματικά για τους κινδύνους που διατρέχουν όταν «σερφάρουν» σε διάφορες ιστοσελίδες και για την αξία της ασφαλούς πλοήγησης.

 

 

 

Α. Γνωριμία με τον ηλεκτρονικό υπολογιστή

 

  • Σχηματίζοντας έναν κύκλο τα παιδιά συζητούν σχετικά με τις γνώσεις και τις εμπειρίες τους όσο αφορά τη σχέση τους με τον ηλεκτρονικό υπολογιστή.

 

                  

 

  • Οι μαθητές εξοικειώνονται με τα διάφορα μέρη του Η/Υ. Μαθαίνουν τα ονόματα και τη χρήση του καθενός.

 

 

  • Τα παιδιά κατασκευάζουν το δικό τους Η/Υ με υλικά που έφεραν από το σπίτι τους.
  • υπολ1
    • Δραματοποίηση με θέμα: «Γινόμαστε Η/Υ».

    Αναθέτουμε σε κάθε παιδί το ρόλο ενός από τα μέρη του Η/Υ. Ένα παιδί της ομάδας μένει χωρίς ρόλο για να επιλέγει τη διαδικασία που θέλει να εκτελέσει. Τα υπόλοιπα παιδιά που υποδύονται τα μέρη του υπολογιστή αλληλεπιδρούν ενώνοντας τα χέρια τους ώστε να φανεί η σύνδεση αυτών.

  •  

    • Τα παιδιά φτιάχνουν την ακροστιχίδα του υπολογιστή.
    • υπολ2
    • Β. Πλεονεκτήματα

       

      • Οι μαθητές πληκτρολογούν στη μηχανή αναζήτησης τη λέξη «ευτυχία» ψάχνοντας να βρουν τον ορισμό της καθώς και φράσεις ή ρητά που έχουν γραφτεί από σπουδαίους ανθρώπους για την έννοια της ευτυχίας.

      (el.wikiquote.org/wiki/Ευτυχία)

      Και συμπληρώνουν την ακροστιχίδα της ευτυχίας.

    • υπολ3

       

        

      • Οι μαθητές αναζητούν πληροφορίες στο διαδίκτυο για την ελιά και για τα απειλούμενα ζώα στα πλαίσια του μαθήματος της Μελέτης. Δουλεύουν ομαδικά και παρουσιάζουν τις εργασίες τους με εικόνες και κείμενα.
      • υπολ4
        • Έφτιαξαν κόμικς το οποίο ήταν εμπνευσμένο από τις συνήθειες τους στον ελεύθερο χρόνο και απάντησαν στις ερωτήσεις του παρακάτω φύλλου εργασίας.
        • υπολ6
        • ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ

          1. Σας έχει τύχει κάποτε να θέλετε να διασκεδάσετε στον ελεύθερό σας χρόνο και να μην ξέρετε με ποιον τρόπο;

          ?????????????????????????????????????????????????

          ?????????????????????????????????????????????????

          1. Τι σκεφτήκατε να κάνετε;

          ??????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????

          1. Μπορείτε να φτιάξετε ένα κείμενο με τις σκέψεις σας όπου θα προτείνετε δραστηριότητες και ιδέες σε έναν συνομήλικό σας να περάσει καλά στο σπίτι μόνος του αξιοποιώντας τον ελεύθερό του χρόνο;

          ????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????

          • Τα παιδιά περιηγήθηκαν σε ιστότοπους (σύμφωνα με τις υποδείξεις των εκπαιδευτικών) και έπαιξαν παιχνίδια με εκπαιδευτικό και ψυχαγωγικό χαρακτήρα.

          www.paramythia-gia-paidia.gr

          www.jele.gr

          www.kidsfun.grκαι στη σελίδα της ηλεκτρονικής διδασκαλίας

          • Οι μαθητές πληροφορήθηκαν για το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο και πώς να στέλνουν e-mail καθώς και για άλλους τρόπους επικοινωνίας μέσω του διαδικτύου όπως το skypeκαι το facebookκαι φυσικά για την ορθή χρήση τους.
          • Μετά την ολοκλήρωση των παραπάνω δράσεων ακολούθησε συζήτηση όπου τα παιδιά ανέφεραν και κατέγραψαν τα πλεονεκτήματα του διαδικτύου.

          ΠΛΕΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ ΤΟΥ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ

          1. Εύκολη και γρήγορη πρόσβαση σε τεράστιο όγκο πληροφοριών.
          2. Ψυχαγωγία και αξιοποίηση του ελεύθερου χρόνου.
          3. Χρήση στην εκπαιδευτική διαδικασία ως χρήσιμο εργαλείο, που προσφέρει νέες δυνατότητες μάθησης με ελκυστικό τρόπο. Καλλιέργεια της κρίσης με την αξιολόγηση του όγκου των πληροφοριών.
          4. Επικοινωνία και ανάπτυξη σχέσεων μεταξύ ανθρώπων διαφορετικού φύλου, εθνικότητας, κοινωνικής προέλευσης και κουλτούρας.